We wtorek, 24 października przedstawiciele rady dzielnicy III (Prądnik Czerwony), wykonawcy robót oraz miasta omówili organizację ruchu, która od 21 października obowiązuje w rejonie ronda Polsadu.
W spotkaniu udział wzięli przedstawiciele: rady dzielnicy III, Wydziału Miejskiego Inżyniera Ruchu UMK (IR UMK), Zarządu Transportu Publicznego w Krakowie (ZTP), Zarządu Inwestycji Miejskich (ZIM), Zarządu Dróg Miasta Krakowa (ZDMK) oraz wykonawcy prac, firmy Gülermak.
Reprezentanci dzielnicy podzielili się swoimi uwagami odnośnie obecnej tymczasowej organizacji ruchu w rejonie ronda Polsadu. Były to uwagi i propozycje jakie wpływały do rady od mieszkańców oraz propozycje zgłoszone przez nich samych. Swoimi spostrzeżeniami podzielili się również przedstawiciele ZTP. Ponadto odczytano raport przygotowany przez dyspozytorów Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego. Była to zasadnicza część spotkania, która pozwoliła zapoznać się przedstawicielom IR UMK oraz wykonawcy z obrazem sytuacji, z punktu widzenie uczestników ruchu.
Miejski Inżynier Ruchu zadeklarował przeanalizowanie zgłoszonych uwag, które dotyczyły wdrożenia konkretnych rozwiązań, np. wydłużanie pasa dla autobusów, likwidacja lewoskrętów, korekty przejść dla pieszych czy programów sygnalizacji świetlnej. Przedstawiciele wykonawcy zgłosili pełną gotowość do wprowadzenia zaakceptowanych przez organizatora ruchu korekt.
Ustalono, że ewentualne korekty zostaną wprowadzone w terminie do 9 listopada, ponieważ kierowcy uczą się teraz, nowej organizacji ruchu – na początku każdej inwestycji jest to trudniejszy okres. Dodatkowo, w przyszłym tygodniu, na ruch w tym rejonie wpłynie święto przypadające 1 listopada. Z typową sytuacją ruchową, będziemy mieli do czynienia od 2 listopada i w oparciu o nią będzie można podejmować dalsze decyzje.
W czwartek, 9 listopada, odbędzie kolejna, trzecia już narada z udziałem przedstawicieli mieszkańców. Wtedy podjęte zostaną ewentualnie kolejne kroki, poza korektami, jakie będzie można wprowadzić miedzy 2 a 9 listopada.
Wykonawca prac zobowiązał się, że co tydzień będzie raportował ,za pośrednictwem ZDMK, informacje o planowanych zmianach w organizacji ruchu. Tak, by uzupełnić już podejmowane działania komunikacyjne, kanałami jakimi dysponuje dzielnica.
ZDMK i wszystkie inne zaangażowane w realizację zadania jednostki pozostają w stałym kontakcie. Dziękujemy za wszystkie przesłane nam uwagi, które będą teraz analizowane.
źródło: zdmk.krakow.pl
27-10-2023, g. 15:26 – właśnie spojrzałem na stronę “TTSS Kraków”. Opóźnienia spod Parku Wodnego w kierunku N. Huty – od 30 do 77 minut. Wesoło, o ile ktoś nie musi tamtędy jechać!
Pozdrawiam.
A jak rowerzyści mają tamtędy się poruszać? Gdy jest zakaz wjazdu na dwa ciągi rowerowe????
Z uwagi na realizowane prace, konieczne jest tymczasowe zamknięcie niektórych chodników i ścieżek rowerowych. W takich sytuacjach ruch rowerowy zostaje przekierowany na wyznaczone przez Wykonawcę obszary na jezdni lub włącza się w ogólny ruch drogowy. Wraz z postępem robót poszczególne odcinki będą stopniowo otwierane.
Nie jestem specjalistą, ale zauważyłem, że zostały wycięte drzewa na całej długości robót, mimo, że np. bliżej mistrzejowic prace jeszcze nie zostały rozpoczęte. Dlaczego? Czy nie można wycinki wykonywać na bieżąco z pracami? W okresie letnim, zabrało to sporo cienia a teraz przy naszym smogu, może trochę zabraknąć tej filtracji.
Wycinka drzew kolidujących z planowaną infrastrukturą była konieczna z powodu planowanego rozpoczęcia prac budowlanych, w tym robót związanych z przebudową sieci podziemnych. Prace te są realizowane jednocześnie na wielu odcinkach, co wymagało wcześniejszej wycinki drzew.