Prace na pętli tramwajowej na Mistrzejowicach wchodzą w kolejny etap. Już we wtorek, 20 sierpnia, rozpocznie się montaż prefabrykowanych płyt torowych.
Zastosowanie technologii ERS, czyli systemu przytwierdzenia szyny w otulinie, pozwoli na stworzenie trwałej nawierzchni torowej. Takie rozwiązanie zapewnia redukcje wibracji oraz hałasu generowanego przez przejeżdżające tramwaje, co zwiększy komfort życia mieszkańców okolicznych terenów. Jest to jeden ze sposobów budowy współczesnych torowisk - o innych poinformujemy wraz z postępem prac.
Bezpieczeństwo jest priorytetem.
W związku z licznymi niewybuchami znalezionym na terenie budowy pętli tramwajowej na Mistrzejowicach, nad pracami wciąż czuwają zespoły saperskie. W trakcie robot ziemnych specjaliści prowadzą kontrole każdej warstwy gruntu w trakcie wykopu. W trosce o bezpieczeństwo mieszkańców i pracowników budowy ten proces musi być przeprowadzany z jak największą dokładnością. Dlatego też, mimo że ma to wpływ na tempo realizacji, tak rygorystyczne środki bezpieczeństwa są kluczowe dla pomyślnego zakończenia inwestycji.
Z zeszłego tygodnia
W ciągu postępu prac w ramach inwestycji KST IV Tramwaj do Mistrzejowic w zeszłym tygodniu z krajobrazu ulicy Dobrego Pasterza zniknęła stara stacja transformatorowa. A w trakcie długiego weekendu mieszkańcy ul. Meissnera 4-6 mogli już cieszyć się częściowo oddanym do użytkowania parkingiem. Wkrótce prace na tym obszarze zostaną zakończone w całości. Mieszkańcy ul. Meissnera 4-6 wciąż mogą korzystać z udostępnionego parkingu na ulicy Pilotów.