Trzeci miesiąc budowy tramwaju do Mistrzejowic za nami. Rozpoczęliśmy prace przy budowie podziemnego przystanku „Rondo Polsadu” oraz przygotowywaliśmy teren pod nową organizację ruchu. Co jeszcze zrealizowaliśmy we wrześniu?
Na początku miesiąca, 7 września, odbyła się pierwsza Rada Budowy z udziałem strony społecznej oraz dziennikarzy, na której kierownictwo budowy podsumowało dotychczasowy postęp prac i zapowiedziało nadchodzące roboty.
W połowie września rozpoczęły się przygotowania do budowy podziemnego przystanku „Rondo Polsadu”. W pierwszej kolejności skoncentrowaliśmy się na wykonywaniu niezbędnych przekopów kontrolnych oraz przygotowaniu platform roboczych pod głębiarkę.
Kontynuowaliśmy także przebudowę sieci kanalizacyjnej, wodociągowej, telekomunikacyjnej oraz energetycznej.
Do końca września prowadziliśmy oględziny budynków i mieszkań znajdujących się w strefie oddziaływania inwestycji. Zinwentaryzowaliśmy blisko 500 mieszkań.
Czym zajmujemy się w październiku?
Z początkiem października rozpoczęliśmy głębienie ponad 20-metrowych wykopów w okolicy Ronda Polsadu i tworzenie pierwszych ścian szczelinowych podziemnej stacji.
Od 21 października będzie obowiązywać nowa organizacja ruchu. Na ulicy Lublańskiej, Młyńskiej, alei Bora Komorowskiego będą występować zamknięcia i zwężenia pasów drogowych, zmiany relacji z pierwszeństwem przejazdów czy odcinkowe wyłączenia ciągów pieszych i rowerowych. Więcej informacji znajduje się [tutaj]
Nadal wstrzymane są prace w okolicach ul. Lublańskiej (strona zachodnia) oraz Meissnera (okolice ul. Pszona). Wycinka roślinności na tych obszarach będzie możliwa po uzyskaniu formalnych zatwierdzeń zmian wprowadzonych do projektu wykonawczego od Podmiotu Publicznego.
Zapraszamy na krótki film dokumentujący trzeci miesiąc prac:
Nie wiem, na ile to Wasza sprawa, a na ile Miasta – tak czy owak trzeba popracować nad organizacją ruchu. Na szczęście ja mogę pojechać do pracy tramwajem, ale relacje za “Platformie Komunikacyjnej Krakowa” wskazują, że jest bardzo źle. (24 Paz 2023)
Pozdrawiam.
Czasową organizację ruchu sporządza i zatwierdza Miejski Inżynier Ruchu po zaopiniowaniu projektu przez Policję, Zarząd Dróg Miasta Krakowa i Zarząd Transportu Publicznego. Zatem wszelkie zmiany w czasowej organizacji ruchu mogą być wprowadzane wyłącznie po podjęciu takich decyzji przez jednostki miejskie.