W czwartek, 5 października, miała miejsca druga Rada Budowy z udziałem strony społecznej. Zebraliśmy dla Was skrót odpowiedzi na pytania zadane przez radnych i mieszkańców.
Poniżej znajduje się streszczenie zadanych pytań oraz udzielonych odpowiedzi.
Transmisja z II Rady Budowy Tramwaju do Mistrzejowic dostępna jest w całości na kanale YouTube Zarządu Dróg Miasta Krakowa [link] oraz pod pytaniami.
Kolejne posiedzenie odbędzie się 9 listopada 2023 r.
Jak będzie zorganizowany ruch 1 listopada, w trakcie Wszystkich Świętych?
Partner Prywatny: Planowane jest opóźnione otwarcie relacji ul. 29-listopada z ulicą Powstańców w związku z inną inwestycją realizowaną przez Miasto.Jeśli na naszym zakresie będą wprowadzane nowe organizacje ruchu, to będą one przejezdne w każdym z kierunków – wszystkie relacje skrętne na rondzie Polsadu będą zachowane.
Więcej od: 21:00.
Na kiedy planowana jest przebudowa ciepłociągu przy ul. Meissnera 4 i 6?
Partner Prywatny: Prace nad budową ciepłociągu planowane są wstępnie na listopad, ale samo przepięcie planowane jest poza okresem grzewczym.
Podmiot Publiczny: Jeżeli mówimy o mediach, to jest tak, że najpierw budujemy nowy element, gdy jest on już skończony, to robimy przepięcie, a stary demontujemy, tak aby utrudnień i przerw w dostępie do mediów było jak najmniej. Utrudniania te będą wtedy godzinowe.
Więcej od: 22:00.
Czy możemy się spodziewać wycinki drzew w listopadzie?
Partner Prywatny: Jeśli projekt po naniesieniu zmian będzie zaakceptowany przez wszystkie jednostki miejskie, to przystąpimy do wycinki drzew w okolicy ul. Lublańskiej i ul. Pszona, która jest obecnie w tym zakresie wstrzymana. Na ulicy Jancarza pozostało jedno drzewo i zostanie ono wycięte w najbliższym czasie. Dotychczas było ono pozostawione ze względu na aktywne gniazdo. Obecnie gniazdo jest już nieaktywne.
Więcej od: 26:45.
Czy zostanie przygotowany plan sytuacyjny na ortofotomapie? Prośba o udostępnienie dla mieszkańców zaktualizowanej listy drzew przeznaczonych do wycinki.
Partner Prywatny: Taką listę udostępnimy, gdy będziemy mieli ostatecznie uzgodnione rozwiązania układu drogowego. Nie chcemy wprowadzać Państwa w błąd. Prace projektowe trwają, staramy się to zrobić jak najszybciej. Udostępnimy dopiero po ostatecznym uzgodnieniu z zarządcą drogi i uzyskaniu niezbędnych opinii m.in. policji, ZDMK oraz MIR.
Więcej od: 32:20.
Kiedy będą dostępne wizualizacje inwestycji?
Podmiot Publiczny: W związku ze zmianami w projekcie Miasto udostępni wizualizacje po uzyskaniu ostatecznych decyzji, oraz naniesieniu na materiały graficzne wszystkich korekt.
Więcej od: 34:45.
Jak będzie wyglądać ruch na ul. Bohomolca po oddaniu inwestycji? Czy będą korki?
Podmiot Publiczny: Nie ma przedstawicieli miasta, którzy odpowiadają za strategię rozwoju miasta, więc nikt z nas nie jest w stanie udzielić kompleksowej odpowiedzi. To pytanie należy kierować do Miejskiego Inżyniera Ruchu.
Więcej od: 37:00.
Ile będą miały pasy jezdne i buspas na ul. Młyńskiej?
Podmiot Publiczny: Pasy ruchu zgodnie z obecną koncepcją będą miały szerokość 3 m, natomiast buspas 3,5 m.
Partner Prywatny: Nie posiadamy jednak ostatecznego uzgodnienia z MIR i ZDMK, więc szerokości nie są formalnie potwierdzone.
Więcej od: 40:40.
Co z drzewami rosnącymi na skarpie w okolicy ul. Pszona?
Partner Prywatny: Na pewno zostaną usunięte drzewa znajdujące się w połowie wysokoci skarpy. Drzewa, które rosną na szczycie skarpy, będziemy starali się zachować. Mur oporowy chcemy przesunąć bliżej ul. Meissnera.
Więcej od: 43:50.
Czy będą ekrany akustyczne na ul. Krzesławickiej?
Partner Prywatny: Na ul. Krzesławickiej zgodnie z postanowieniem RDOŚ na etapie ponownej oceny, nie mamy zaprojektowanych ekranów akustycznych.
Podmiot Publiczny: Zgodnie z warunkami wydanego postanowienia RDOŚ i decyzji ZRID po wybudowaniu i oddaniu do użytkowania inwestycji przewidziano konieczność wykonania analizy porealizacyjnej. W przypadku uzyskania wyników analizy wskazujących na konieczność budowy ekranów odrębną procedurą administracyjną Inwestor będzie zobligowany do uzyskania pozwolenia na ich budowę.
Więcej od: 48:50.
Jak będzie wyglądał ruch na ulicy Młyńskiej przy wjeździe na rondo Polsadu ze strony wschodniej czy wszystkie pasy zostaną zablokowane, czy tylko jeden?
Partner Prywatny: Relacja północ południe zostanie zachowana, jednak znacząco zredukowana.
Kierowcy, jadąc od ronda Młyńskiego, mniej więcej na wysokości obecnego przystanku, będą musieli zmienić jezdnię na lewą. Jezdnia znajdująca się po wschodniej (prawej) stronie zostanie całkowicie zamknięta. Tutaj jeden ciąg będzie prowadzony aż do ulicy Lublańskej.
Więcej od: 51:00.
Czy istnieje możliwość rezygnacji z budowanego chodnika na ul. Krzesławickiej?
Partner Prywatny: Pytanie będzie skierowane do Miejskiego Inżyniera Ruchu.
Na Krzesławickiej mamy już połączony ruch rowerowy i samochodowy. Zgodnie z wcześniejszymi ustaleniami, wyklucza się dołożenie do tego samego przekroju pieszych.
Rozwiązanie połączenia ruchu samochodowego z rowerowym oraz osobno pieszego powoduje jak najmniejsze zajęcie terenu częścią utwardzoną, pozostawiając więcej miejsca na teren zielony.
Więcej od: 55:11.
Jak długo będą trwały obecne utrudnienia na ulicy Młyńskiej?
Partner Prywatny: Najbliższa planowana zmiana organizacji ruchu jest przewidziana na drugą połowę października.
Przywrócenie pełnego funkcjonowanie ronda Polsadu nastąpi jednocześnie z zakończeniem kontraktu. Zakres prac, który obejmuje przebudowę Sudołu Dominikańskiego, budowę tunelu i przebudowę ciepłociągu jest na tyle skomplikowaną operacją, że będzie to trwać praktycznie przez cały czas realizacji inwestycji, czyli na pewno 2 lub 2,5 lat.
Więcej od: 59:20.
Czy są planowane jakieś zmiany w kursach linii autobusowych, które jeżdżą od ronda Barei w stronę ronda Młyńskiego?
Podmiot Publiczny: Rada Budowy nie ma takiej wiedzy.
Więcej od: 1:02:50.
Na ul. Bohomolca BĘDĄ korki.
Linia tramwajowa dwa razy przecina jezdnię – najpierw na ul.Bohomolca, potem u wylotu Krzesławickiej. Tramwaj przejmie pasażerów ze 182, 482 i 139, ale nie spodziewam się zmniejszenia liczby samochodów ani na ul. Bohomolca, ani Dobrego Pasterza. A tramwaje będą jeździć zapewne co 1-2 minuty w obie strony.
Pozdrawiam.
Podstawą do podjęcia decyzji o budowie infrastruktury jest Model ruchu dla Miasta Krakowa. Infrastruktura ta będzie potrzebna w dłuższej prospektywnie czasu i kładzie znaczący nacisk na promocję transportu publicznego. Ostateczne decyzje w zakresie kursowania linii autobusowych jeszcze nie zapadły i będą uzależnione od kształtu sieci komunikacji miejskiej w Krakowie w momencie zakończenia budowy i oddania nowej linii tramwajowej.
Promocja komunikacji miejskiej juz byla, a potem takie ciecie w rozkladach, ze trzeba bylo wrocic do samochodow. Po co ten tramwaj, skoro juz teraz obcinaja polaczenia, czyli, jak rozumiem nie ma na nie pieniedzy.
Zdajemy sobie sprawę z tego, że budowa linii tramwajowej do Mistrzejowic (KST IV) niesie ze sobą pewne niedogodności dla mieszkańców. Jednak chcielibyśmy podkreślić, że wszystkie wprowadzone przez nas rozwiązania dotyczące organizacji ruchu mają jedynie charakter czasowy. Prosimy o wyrozumiałość.
Tramwaj nie przejmie pasazerow ze 182, 482, 139, bo jedzie po innej trasie. Tramwaj ma trase dluzsza. Jedzie wolniej. 182, 482 jechaly (do czasu remontu) na dworzec bardzo sprawnie. Kto bedzie chcial jechac dłuzej i na około na dworzec? Chyba, że wytna 182 i 482, zeby ludzi zmusic do dluzszej jazdy tramwajem. A wiemy, ze w wycinkach entuzjasci trmawaju sa najlepsi. Ten tramwaj jest tam w ogole nie potrzebny. Spowolni tylko wszystko. Ludzie chcieli tego tramwaju, gdy nie bylo jeszcze linii 182, 482. Nie pamietam czy wtedy 139 tamtedy jezdzilo czy przez Wislicką. Takze przede wszystkim trzeba bylo zapytac ludzi po 20 latach jeszcze raz czy chca tramwaju i przedstawić im z czym taka inwestycja się wiąże.
Miasto zdecydowało się na rozwijanie komunikacji tramwajowej jako bardziej przyjaznego dla środowiska środka transportu, zwłaszcza dla połączeń z centrum miasta. Inwestycja wpisuje się ę w ramy zaktualizowanej Polityki Transportowej Krakowa (2016-2025). Konsultacje społeczne dla tej inwestycji trwały od 2015 roku.