Po przekazaniu działek pod budowę nowego połączenia do Mistrzejowic ruszą prace porządkowe, przygotowujące teren do rozpoczęcia zasadniczych robót. W pierwszym etapie mieszkańców czekają krótkotrwałe i lokalne zawężenia pasów ruchu, chodników lub dróg dla rowerów wzdłuż całej inwestycji oraz ograniczenia na rondzie Polsadu.
Nie da się rozpocząć robót bez odpowiedniego przygotowania placu budowy – usunięcia kolidujących z nią obiektów, organizacji zaplecza budowy czy zabezpieczenia terenu. Z punktu widzenia użytkowników ruchu na etapie prac porządkowych istotne będą działania prowadzone po zewnętrznej stronie pasa drogowego i w pasie dzielącym jezdnie. Wykonawca będzie prowadził wycinkę drzew i rozbiórkę obiektów, a także niezbędne przepięcia sieci. Będą one postępowały sukcesywnie począwszy od skrzyżowania ulic Mogilskiej, Lema, Meissnera i al. Jana Pawła II w kierunku pętli w Mistrzejowciach, co wiąże się z lokalnymi zawężeniami pasa drogowego czy odcinkowymi wyłączeniami ciągów pieszych i rowerowych z użytkowania. Miejsce wykonywania prac będzie odpowiednio oznakowane i zabezpieczone. Komunikacja autobusowa będzie funkcjonowała bez zmian. W razie potrzeby istniejące przystanki będą czasowo wyłączane z użytku, a w ich pobliżu wyznaczone zostaną przystanki zastępcze.
Dodatkowo już w początkowym okresie budowy prowadzona będzie przebudowa kanalizacji deszczowej, której celem jest zmiana sposobu odwodnienia estakady nad rondem Polsadu. Organizację ruchu, która będzie podzielona na kilka podetapów przedstawiono na schematach poniżej.
I etap tymczasowej organizacji ruchu obowiązuje od piątku, 2 czerwca aż do odwołania.
Generalne zasady organizacji ruchu w czasie budowy Tramwaju do Mistrzejowic
- w planach jest minimum 10 zasadniczych etapów tymczasowej organizacji ruchu, ale każdy z nich będzie podzielony na podetapy, zakładające stosunkowo niewielkie modyfikacje
- niemal przez cały okres budowy utrudnienia w ruchu będą występowały w rejonie odcinka tunelowego, a więc przy rondzie Polsadu, na ulicach Młyńskiej i Lublańskiej; na pozostałych odcinkach ograniczenia będą występowały tymczasowo na różnych etapach budowy
- osobnymi projektami organizacji ruchu mogą być obejmowane skrzyżowania, aby zapewnić ich maksymalną przepustowość przy wykonywaniu bieżących prac
- przez cały okres przewidziany na wykonanie robót utrzymany będzie ruch linii autobusowych kursujących wzdłuż budowy oraz ruch kołowy na estakadzie nad rondem Polsadu (al. Bora-Komorowskiego)
- poszczególne projekty tymczasowej organizacji ruchu będą każdorazowo konsultowane i uzgadniane z rozmaitymi instytucjami, m.in. policją, Miejskim Inżynierem Ruchu, zarządcą drogi czy organizatorem transportu publicznego
- tymczasowe zmiany w kursowaniu komunikacji tramwajowej przez ul. Mogilską i al. Jana Pawła II oraz docierającej do pętli w Mistrzejowicach planowane są na 2025 rok
czemu nikt nie mówi o ścięciu dużej ilości drzew???
O planowanej wycince i nowych nasadzeniach informowaliśmy na naszej stronie [Link] oraz w komunikatach prasowych.
Ilość drzew do wycięcia w cięgi ulicy meissnera aż do lublańskiej jest niewiarygodnie duża! To skandal, że planowane jest usuwanie tak dużej ilości zieleni, która tworzy izolację od spalin, hałasu. To dzięki zieleni ta cześć miasta jest atrakcyjna i sprawia, ze mieszkanie w niej jest przyjemniejsze niż na nowych, betonowych osiedlach, gdzie jedyną zielenią która można spotkać to skrawek trawnika. Jestem oburzona i z niedowierzaniem i obserwuje przygotowania do rozpoczęcia inwestycji
Dodam ulicę Krzesławicką i Dobrego Pasterza skąd można przesadzić więcej drzew ale nie bo mają więcej niż 10 lat (około 13).
Projekt do kitu, nieprzemyślane leniwe projektowanie bez uwzględnienia zachowania istniejącej zieleni (ochrona przed hałasem, smogiem, spalinami i upałami). Wytną ponad 1000 drzew a w ich miejsce posądza małe drzewka-kikuty, które dorównają tym wyciętym za kilkanaście lub kilkadziesiąt lat, o ile w ogóle urosną. Dziwnym trafem wizualizacje pokazywane od dwóch lat nie zapowiada aż takie betonozy która nasz czeka – chyba obawiano się oczywistego oburzenia i protestów krakowian. No i uwagi rady dzielnicy, spółdzielni i mieszkańców totalnie zignorowane! A Kraków ma czelność promować się hasłami dbania o zieleń i swoich wyborców, śmiech na sali!!
Pytanie: między innymi wzdłuż ulicy Młyńskiej, na pasie zieleni pomiędzy pasami ruchu (gdzie będzie nowopowstała linia tramwajowa) jest cała masa młodych, około 4-5m wysokości drzew. Są na tyle duże, że z całą pewnością szkoda je po prostu ściąć, jednocześnie są na tyle młode i małe, że sprawiają wrażenie bardzo łatwych do “przesadzenia” (kwestia odpowiedniego sprzętu).
Może warto by się zastanowić nad takim rozwiązaniem? Najlepiej przesadzić je wzdłuż budowanej linii tak, aby pogodzić nieco interesy zarówno osób chcących nowej linii, jaki i dbających o zieleń!
Przekażemy sugestię osobom decyzyjnym, jednak projekt gospodarki drzewostanem był już wielokrotnie analizowany i uzgadniany pod kątem możliwości pozostawienia jak największej liczby istniejących okazów drzew z Zarządem Zieleni Miejskiej i Zarządem Drogi (ZDMK). Drzewa wytypowane do przesadzenia powinny być młode i w pełni zdrowe. Specjaliści ds. ochrony środowiska wskazali już okazy, które mają największe szanse przyjąć się w nowej lokalizacji.
Że ZZM się zgodził na wycinanie zdrowych 10-15 letnich drzew to jest skandal!
1059 drzew dla was to jest w porządku, robicie z mieszkańców debili, mówiąc że są chore, liche itp. widzimy się 31.05 pozdrowionka 🙂
Zastanawiam się, jak to policzyliście. DUŻYCH drzew, to tam generalnie jest niewiele – większość, to albo krzaki albo kilkuletnie drzewka. No i nie wszystkie będą wycięte.
Kiedy zostało zbudowane os. Oświecenia, to odnosiło się wrażenie, że to “sam beton”. Minęły lata i jest całkiem zielono, ale już po pięciu latach było całkiem nieźle (o ile pamiętam). Jeśli będzie dużo nasadzeń i drzewka będą pielęgnowane, to problem może dość szybko stać się nieaktualnym.
Pozdrawiam.
Znalezione na FB , podpisuję się rękami i nogami pod tym postem (mam nadzieję,że właściciel posta sie nie obrazi za kradzież 🙂 )
“Krakowskiego Szybkiego Tramwaju” ja tylko na jedna bardzo istotna rzecz chce zwrocic uwage, niezalenie od okoloinwestycyjnych aktualnych, tutaj komentowanych przez nas, kontrowersji. Otoz warto wiedziec, ze Krakow, wbrew hurraoptymistycznej propagandowej narracji urzednikow oraz politykow, nigdy spelniajacej bardzo konkretne zalozenia techniczne, lini prawdziwego “szybkiego tramwaju” nie zbudowal i jak narazie, nie zanosi sie na to by takowa w realnie planowanej przyszlosci miala powstac. Zadna z dotychczasowo wybudowanych a tak hucznie przez naszych wlodarzy okrzykiwna mianem “szybkiego”, lini krakowskich , nim nie jest. Podstawowymi zalozeniami, ktore musza zostac spelnione, by dana linie mozna bylo nazywac “szybkim tramwajem” sa: minimalna predkosc handlowa 24 km/h, a srednia predkosc hadlowa przyjmiuje sie na poziomie 27-30km/h, duze odleglosci miedzyprzystankowe rzedu 600-800 m lub nawet wiecej oraz calkowicie bezkolizyjny spoosb poprowadzenia. Wymogi te spelniaja i to z naddatkiem tylko dwie linie w Polsce, z zalozenia zbudowane w tym standardzie, mianowicie Poznanski Szybki Tramwaj ze srednia predkoscia handlowa 37 km/h oraz Szczecinki Szybki Tramwaj z rewelacyjna predkoscia handlowa 47km/h. Krakowska linia KLASYCZNEGO tramwaju, wciaz mylnie nazywana “szybkim” osiagnela do tej pory swoja rekordowa predkosc handlowa wynoszaca 20.5km/h a srednio utrzymuje sie na poziomie 18-19km/h. Wielce naiwnym byloby sadzic, ze wlodarze naszego miasta nie maja pelnej swiadomosci tych faktow co pozwala wysunac, nie nowy z reszta, wniosek, ze uporczywe nazywanie tzw “KST” “szybkim tramwajem” jest wyrazem wyjatkowo bezczelnej, czysto politycznej arogancji
Być może prawda, ale aktualnie tramwaje jeżdżą z Mistrzejowic mocno naokoło – zatem nawet “zwyczajny” tramwaj może dać spore oszczędności w czasie przejazdu. Być może, zamiast -10minut, będzie -7 minut, ale jeśli to pomnożymy przez dwa przejazdy dziennie, a to przez liczbę dni roboczych w roku – roczna oszczędność i tak wyniesie wiele GODZIN.
Pozdrawiam.
Co wykonawca przewidział na zastąpienie parkingu dla mieszkańców Meissnera 4 i 6?
[…] Od piątku 2 czerwca obowiązuje I etap tymczasowej organizacji ruchu. O lokalnych zamknięciach chodników oraz odcinkowym zamknięciu pasów ruchu można przeczytać [tutaj]. […]
Witam ! W dniu wielkiego marszu w Warszawie.Moze trzeba taki marsz tu w Hucie przeprowadzic?Zainteresowala mnie ulotka,ktora znalezlem w skrzynce.”Tramwaj do Mistrzejowic”-ciekawa nazwa bo mieszkam naprzeciw petli tramwajowej w Mistrzejowicach.I widze tu pare linii tramwajowych.Mysle,ze kazdy moze tu dojechac,niekoniecznie tramwajem.Poza tym bardzo dziwne zdanie”Czas dojazdu do centrum skroci sie o okolo 12 minut” !!!!!!!!!!!!!!!! Pytanie-do jakiego “centrum”Do Centrum mamy stad chyba numer 16 i autobus 139.Do Centrum Krakowa-jedynie 18 minut z Mistrzejowic do Dworca Wschodniego.Dalej juz spacerkiem do Rynku Glownego.A wiec jesli skroci sie dojazd “o” 12 minut,to bardzo daleko powinnismy zajechac.Prosze mocnych w matematyce o pomoc w tej zagadce.A moze trzeba napisac do Zarzadu Drog bo te 12 minut do jakiegos nieistniejacego “centrum”to jakies mydlenie oczu.Cos jak ZUS wraz z zawiadomieniami o wysokosci np.emerytur wysyla jakie niepotrzebne pisma dot.dokonan naszego rzadu,dzieki ktoremu emeryci nie przymieraja glodem itd.Nikt nie liczy kosztow papieru,druku itd.Dlatego zamiast napisac cos konkretnego,sa hasla dotyczace czasu przejazdu jak to ktos juz napisal “szybkiego tramwaju”Dobry rowerzysta tez tak “szybko”potrafi jechac.No i te drzewa.Bylem na otwarciu kosciola na Mistrzejowicach i na zdjeciach widac ze za kosciolem jest…pustka! A przez te lata mamy pieknie zielono.I te “policzone” drzewa.Naprawde liczba sie zgadza?Prosze odpisac co myslicie na ten temat.Moze trzeba napisac do Urzedu Miasta,do PPP Solutions Polska,do Zarzadu Drog itd….No i ten czas do NIEISTNIEJACEGO CENTRUM !!! Domagam sie wyjasnienia.Dziekuje.!!!
Czas dojazdu do centrum Krakowa np. Rynku Głównego skróci się o ok. 12 minut dla osób mieszkających np. na w dzielnicy XV Mistrzejowice, którzy obecnie mogą tam dojechać tramwajem, pokonując trasę przez rondo Hipokratesa, rondo Kocmyrzowskie, rondo Czyżyńskie i później przez al. Jana Pawła II lub al. Pokoju.