Budowa linii tramwajowej to jedno z działań przedstawionych w Planie adaptacji miasta Krakowa do zmian klimatu do roku 2030.
Nasz projekt został oceniony jako zgodny z unijną taksonomią zrównoważonej środowiskowo działalności gospodarczej, co oznacza, że spełnia wymogi zielonego finansowania.
W projekcie zastosowano rozwiązania przystosowane do zmian klimatu oraz takie, które przyczynią się do ich łagodzenia. Na podstawie opracowanych prognoz szacuje się, że nowo projektowana linia tramwajowa przyczyni się do redukcji emisji CO2 o ok. 55 procent w porównaniu ze scenariuszem, w którym ta inwestycja nie zostałoby zbudowana.
Inwestycja zakłada również neutralny wpływ na emisję hałasu dzięki zastosowaniu ekranów akustycznych na wybranych odcinkach toru. W miejscach szczególnie narażonych na hałas projektanci przewidzieli zastosowanie nawierzchni o obniżonych parametrach akustycznych, czyli tzw. cichego asfaltu, wkładki okołoszynowe, maty wibroizolacyjne czy zielone torowisko, smarownice torowe. Rozwiązania te pozwolą ograniczyć hałas w przestrzeni miejskiej i tym samym negatywny wpływ na mieszkańców.