Budowa linii tramwajowej to duża zmiana dla terenów przez które przebiega. Z jednej strony poprawia ona komfort wielu grup użytkowników wyrażony dostępnością komunikacyjną centrum, a z drugiej – zmienia okolicę. Oto jakie rozwiązania projektowe wypracowano dla rejonu ul. Aliny.
Naturalnym jest, że mieszkańcy zgłaszają się do nas osobiście i przez radnych, wyrażając swoje wątpliwości. Dostrzegamy zainteresowanie projektem i jesteśmy gotowi do dialogu, dlatego jego realizacji towarzyszą działania informacyjne. Dla mieszańców dostępna jest infolinia (tel. 722 22 00 88) czynna od poniedziałku do piątku w godz. 8-16 oraz e-mail kontaktowy (info@tramwajdomistrzejowic.pl), a niebawem otworzymy punkt informacyjny.
Rozumiejąc potrzeby mieszkańców – także tych, którzy w rejonie inwestycji zamieszkali niedawno –uruchomiliśmy drugi etap konsultacji społecznych, który zaplanowano następująco:
1. 16 sierpnia – 6 września – ankieta online służąca zebraniu opinii mieszkańców Gminy Miejskiej Kraków, organizacji pozarządowych i innych interesariuszy dostępna tutaj: https://forms.office.com/r/Tun5wkygx3
2. Moderowane spotkania dla mieszkańców z udziałem ekspertów, których celem jest zaprezentowanie gotowych rozwiązań projektowych dla budowy Linii Tramwajowej KST, etap IV w modelu partnerstwa publiczno-prywatnego oraz zebranie uwag dotyczących dostosowania go do potrzeb mieszkańców
• 7 września 2021, godz. 17:00-19:00 – spotkanie online
• 9 września 2021, godz. 17:00-19:00, Szkoła Podstawowa nr 64 ul. Sadzawki 1 – spotkanie stacjonarne (obowiązuje rejestracja i limit miejsc)
3. Telefoniczne dyżury ekspertów pod numerem tel. 12 616 72 55
• 8 września 2021, godz. 15:00-17:00
• 10 września 2021, godz. 10:00-12:00
Zachęcamy do udziału w konsultacjach i przesyłanie zapytań. Obecnie z projektem można zapoznać się na stronie audytu ds. niechronionych uczestników ruchu drogowego (Budowa linii tramwajowej KST etap IV (ul. Meissnera – Mistrzejowice) – Zarząd Transportu Publicznego w Krakowie (mobilnykrakow.pl)), a we wrześniu zaprezentujemy wersję zawierającą zebrane m.in. podczas audytu uwagi.
Podczas tych konsultacji chcemy rozmawiać o szczegółowych rozwiązaniach projektu, takich jak np. te zgłaszane przez mieszkańców ul. Aliny. Obawiają się oni, że w wyniku budowy nowej infrastruktury zwiększy się ruch na tej wewnętrznej ulicy, tymczasem jest zupełnie odwrotnie, co obrazuje poniższy schemat.
Obecnie ul. Aliny jest ogólnodostępną ulicą, z której ruch odbywa się w kierunku ul. Krzesławickiej, a przez nią w Dobrego Pasterza i Bohomolca. Po przebudowie ul. Krzesławicka zostanie zaślepiona z obu stron, co uniemożliwi bezpośredni zjazd z ul. Dobrego Pasterza i Bohomolca, nadając jej charakter wewnętrzny i gwarantując tym samym bezpieczeństwo pieszych i rowerzystów. W odpowiedzi na obawy mieszkańców o to, że ul. Krzesławicka może stać się „dzikim parkingiem”, analizowane są w tym miejscu ograniczenia postoju. W założeniu odcinek ten będzie ciągiem pieszo- jezdnym.
Swobodny przejazd przez ul. Aliny, która zgodnie ze stanem prawnym jest ulicą ogólnodostępną, umożliwi mieszkańcom wygodny dostęp do posesji od strony ul. Kwartowej, natomiast od północy dojazd będzie możliwy z wykorzystaniem ul. Marchołta i ewentualnie Jana Brzechwy. Jeśli chodzi o obawy dotyczące realizowanej nowej inwestycji wielorodzinnej w tym kwartale, to nie będzie ona miała bezpośredniego wjazdu z ul. Bohomolca.
Wszystkie powyższe rozwiązania zostały zaprojektowane z myślą o ograniczeniu tranzytu wewnątrz kwartału, tak by znajdujące się w nim drogi służyły przede wszystkim mieszkańcom. Ponadto chcemy zapewnić, że torowisko na większości odcinków będzie wykonane w konstrukcji torowiska „zielonego”, a w ramach realizowanego projektu przewidziane jest wykonanie nasadzeń kompensacyjnych drzew i krzewów oraz wykonanie trawników. Natomiast w celu obniżenia hałasu generowanego przez samochody – nawierzchnie dróg będą wykonane z wykorzystaniem mas SMA.
Nadal nie rozumiem dlaczego nie ma prawoskretu z ul aliny w ul. Dobrego pasterza. Co stoi temu na przeszkodzie? Bo na pewno niejest to kwestia przecięcia wyjazdu z torami tramwajowymi. Wszystko tylko po to by utrudnić życie mieszkańcom. Przykre.
Celem zaślepienia ul. Krzesławickiej z obu stron jest ograniczenie ryzyka tranzytu okolicznymi uliczkami osiedlowymi i zachowanie ich funkcji ulic wewnętrznych. Państwa uwagi odnośnie do ewentualnego zachowania prawoskrętu w ul. Dobrego Pasterza są obecnie analizowane.
PRZECIWNIE, zaślepienie ul. Krzesławickiej z obu stron ZWIEKSZY natęzenie ruchu ulicami osiedlowymi m in ulica Brzechwy gdyż ulica Marchołta jest nieprzejezdna w kierunku ul Kwartowej , planowana jest duza inwestycja mieszkaniowa do ktorej dojazd planowany jest przez ulicę Brzechwy (wg mojej wiedzy deweloper wykupił juz działki umozliwiajace budowe dojazdu do ulicy Brzechwy) Skieruje to ruch na ulice Brzechwy ktora nie jest dostosowana do takiego natęzenia ruchu. Wyglada na to że Panowie z Zarzadu Dróg reprezentuja interesy dewelopera, najpierw planowali absurdalny dojazd ulica Aliny, a teraz planuja dojazd ulica Brzechwy.
Decydenci maja mieszkancó w w gleboki powazaniu co wpisuje sie w filozofię rozwoju tego miasta -urzędnicy zezwala na intensywna zabudowe a sieć drogowa jest na poziomie lat 90 tych.
1. co to znaczy “ewentualnie Jana Brzechwy”? 2. Czyli skoro nowa inwestycja wielorodzinna nie będzie mieć wyjazdu z Bohomolca to skąd? Może z Krzesławickiej? i później w ogólnodostępną Aliny, Brzechwy i do Kwartowej… Te wszystkie uliczki są wąskie, nie mają chodników, a wy chcecie puścić na nich wzmożony ruch i jeszcze wciskacie ludziom, że będzie dobrze a nawet lepiej. 3. ul.Krzesławicka już jest “dzikim parkingiem”
1. to znaczy, że jeśli ktoś nie mieszka konkretnie przy ul. Aliny (z nowych rozwiązań będą też korzystać sąsiednie ulice) skorzysta z ul. Brzechwy 2. proszę skierować pytanie do Urzędu Miasta Krakowa, który wydaje pozwolenia na zabudowę 3. …dlatego projekt zakłada jej zaślepienie z obu stron, by taka sytuacja nie miała już miejsca
Mieszkam przy ulicy Aliny co będzie z parkingiem na końcu ulicy Aliny od strony ulicy Krzesławickiej czy będzie dalej istniał, nie mam możliwości postawienia auta w garażu
Sama ul. Aliny nie jest objęta projektem budowy linii tramwajowej, stąd w ramach tego przedsięwzięcia (poza wjazdem z ul. Krzesławickiej zaznaczonym na schemacie) nie będą na niej wprowadzane żadne zmiany.
Co z parkingiem który obecnie usytuowany jest na ulicy Aliny od strony ul. Krzesławickiej , jestem mieszkańcem i jedynym miejscem w którym mogę pozostawić samochód jest ten parking.
Czy parking zostanie zlikwidowany ??
Sama ul. Aliny nie jest objęta projektem budowy linii tramwajowej, stąd w ramach tego przedsięwzięcia (poza wjazdem z ul. Krzesławickiej zaznaczonym na schemacie) nie będą na niej wprowadzane żadne zmiany.
Artykuł zawiera nieprawdziwe informacje. Ul. ALINY jest droga prywatna. W dotyku ślepa, o czym informują znaki na wjeździe od ul. Brzechwy.
Jak zaparkuję w granicy działki sąsiadującej z ul. Aliny, moge, bo jest moja, to nawet śmieciarka nie wjedzie.
Pragniemy zapewnić, że informacje zawarte w artykule zostały zweryfikowane w ZDMK. Według dokumentów ulica jest drogą gminną, a brama, która przegrodziła przejazd – nielegalna. Trwa postępowanie, mające na celu ustalenie podmiotu, który bezumownie ją postawił. Postępowanie to nie ma związku z budowa KST etap IV. Jeśli mają Państwo dokumenty w tej sprawie lub reprezentują właściciela bramy, to prosimy o kontakt z Działem Ochrony Prawnej i Kontroli Nieruchomości ZDMK.
Z tego co się orientuję to ulicę Aliny wybudowali mieszkańcy domków płacąc za jej realizację .Miasto nie chciało jej przejąć ani wykonać. Nigdy ona nie była przez miasto remontowana, oczyszczana. Proszę Pracowników Ochrony Prawnej i Kontroli ZDMK o informację odnośnie dat wpisów do księgi wieczystej o jej przejęciu przez gminę .Proszę również o przeprowadzenie śledztwa odnośnie postawienia przegrody z pali betonowych przy ul .Krzesławickiej .
[przedstawione rozwiązania i informacje odnośnie ulic Aliny i Krzaesławickiej /na odcinku domków byłej spółdzielni Budostalu -/ są nietrafne. Założenia i przekazywane informacje nie pokrywają się z rzeczywistością. Proszę się nie powoływać na stan prawny ulic /zamkniętych ogólnie nie dostępnych z obu kierunków to jest od ulicy Brzechwy i Dobrego Pasterza jednej o szerokości mniejsze od normatywu pasa jezdni który wynosi 3,75m i chodnika jak i zamkniętej betonowymi słupami. W żadnym wypadku ulica Aliny nie spełnia wymogu ulicy ,a tym bardziej dwukierunkowej. Proszę o większą rozwagę odnośnie tego co się pisze.. Wiktor Mucha
Z tego co się orientuję to ulicę Aliny wybudowali mieszkańcy domków płacąc za jej realizację .Miasto nie chciało jej przejąć ani wykonać. Nigdy ona nie była przez miasto remontowana, oczyszczana. Proszę Pracowników Ochrony Prawnej i Kontroli ZDMK o informację odnośnie dat wpisów do księgi wieczystej o jej przejęciu przez gminę .Proszę również o przeprowadzenie śledztwa odnośnie postawienia przegrody z pali betonowych przy ul .Krzesławickiej .
Dlaczego ktos z takim uporem chce zabrac sie za inwestycje,ktora zupelnie nie jest potrzebna, bo na tym odcinku jest dobra komuniakcja autobusowa.
Gdzie jest tak ciasno, osiedla umiejscowione sa prawie obok siebie, ruchliwa droga, brak drog dojazdowych do mniejszych posesji, trzy ronda, jedno wielkie zamieszanie, a efekt zaden, bo co to sa te 4,5km, gdy mamy na uwadze odleglosci w Krakowie.
Czy naprawde nie ma, gdzie tych pieniedzy wydac? Takie forowanie na sile, bez potrzeby
Tramwaj jest bardzo potrzebny. Wczoraj ok godz. 17 wracałem autobusem przez pilotów i korek sprawił, że praktycznie się nie poruszał, a podróż zajęła strasznie dużo czasu.
Wg planu za moim płotem od strony ul.Dobrego Pasterza, gdzie obecnie rosną drzewa będzie “miejsce do zawracania” i ja mam się na to godzić?
Czyli będę mieszkać między ulicą dwukierunkowa a placem manewrowym?
Super, po prostu jestem zachwycona!
Gratuluję pomysłu z budową tej linii tramwajowej!
A może ktoś z projektantów zamieszka w moim domu, a ja chętnie się wyprowadzę.
Czekam na propozycje
Jesteśmy świadkami SPORU jaki toczy się między Gminą Kraków a mieszkańcami terenów objętych ZMODYFIKOWANYYM planem budowy linii tramwajowej i terenów przyległych , którzy zostaną do dotknięci negatywnymi skutkami tej inwestycji. Określenie SPÓR wydaje się być najwłaściwszym ponieważ KONSULTACJE SPOŁECZNE, jak nazywają mające miejsce w rzeczywistości działania urzędnicy miejscy, odbieramy jako świadczące o braku kompetencji , nierzetelne, nieetyczne czy wręcz cyniczne Aby przerwać ten „chocholi taniec” domagamy się aby wszystkie ewentualne przyszłe spotkania w ramach tego SPORU rozpocząć od wyjaśnienia zebranym mieszkańcom przez urzędników Gminy Kraków poniższych spraw: 1. Podanie do wiadomości przebiegu pierwotnej trasy planowanej linii tramwajowej i dlaczego została zmieniona. 2.Czy teren przez który miała przebiegać pierwotnie linia został zabudowany ? Jeżeli tak, to przez kogo i kto wydał zgodę na takie inwestycje skoro plany budowy linii są znane od wielu lat- dotyczy to szczególnie rejonu ulic Dobrego Pasterza , Krzesławickiej , Bohomolca gdzie obecnie tramwaj jest wręcz wciskany pod okna wybudowanych ostatnio budynków mieszkalnych.
Problemem bezpośrednio z ta inwestycją jest planowana zmiana organizacji ruchu na przyległych uliczkach osiedl. Przykładem może być ulica Aliny wybudowana jako droga dojazdowa do usytuowanych przy niej domów. Droga została wybudowana na działce mającej status terenu użytkowanego wieczyście z wykluczeniem cech własności Gminy Kraków. Droga ta została wybudowana w całości kosztem mieszkańców i prze ponad dwadzieścia lat utrzymywana w stanie zabezpieczającym ruch pieszy i kołowy. Dlatego zostaliśmy zaskoczeni wiadomością, że teren ten w roku 2019 przejęła Gmina Kraków bez zgody użytkowników, a w zasadzie właścicieli, nawet bez ich powiadomienia. Obecnie planuje się tam w związku z budową linii tramwajowej skierować dwukierunkowy ruch samochodowy /jezdnia ma 3,5 szerokości/.
W świetle ostatnich działań CBA chcielibyśmy aby podejmowane decyzje były jawne i czytelnie wskazywały decydentów i ich odpowiedzialność tak, aby w przypadku nieprawidłowości lub wydarzenia się tragedii / OBY ICH NIE BYŁO/ był winny i żebyśmy nie musieli wysłuchiwać wyjaśnień rzeczników sięgających szczytów hipokryzji .
PS POLECAM ARTYKUŁ PANI DARII GOSEK-POPIOŁEK od 2019 POSŁANKI NA SEJM RP. W tekście wyjaśnienie „KRAKOWEM RZĄDZĄ DEWELOPERZY….”
Każdy kto zamieszkał kiedyś na Prądniku Czerwonym (poza potomkami mieszkańców przedwojennych) ingerował w ten teren swoją osoba ,samochodem. Rozrastanie sie mioast jest rzeczą normalną, Budowa nowych dróg, lini trenwajowych jest rzeczą normalną (tak samo jak budowa autostrad , obwodnic) NIKT nie chce mieć nowej drogi lini trenwajowej koło swojej posesji i to normalne ALE POWTARZAM nowe drogi i linie tranwajowe są nieodzowne.